کتابخانه مسجد جامع دماوند

کتابخانه مسجد جامع دماوند

استان تهران-شهرستان دماوند -بلوار امام خمینی- میدان 17 شهریور -کوچه نواب صفوی(مسجد جامع) ضلع شمالی مسجد جامع دماوند-کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

معرفی کتاب در محضر آیت ا...العظمی بهجت

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۱۳ ب.ظ

 

کتاب (در محضر آیت ا...العضمی بهجت )

نوشته  محمد حسین رخشاد حاوی  600 نکته از نکات ناب معارف اخلاق وعرفان است که نتیجه زحماتی بوده  که مولف در طول 15سال استفاضه درجلسات درس  این عالم بزرگوار گردآوری کرده است.

این کتاب توسط موسسه فرهنگی سماء در 297صفحه ‌با شمارگان 3000نسخه انتشار یافته و در سال 1387به چاپ دوازدهم  رسیده است .

کتاب حاضر از ویزگی های زیادی برخوردار است که ...       (کارگاه پژوهش کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند)

                                 

انسان را به خواندن آن ترغیب میکند.از جمله این ویژگی ها می توان به کوتاهی موضوعات اشاره کرد .

هدف اصلی کتاب آشنا کردن انسانهای مومن به خصوص جوانان به راه رسیدن به کمال و پرهیز از گناهان و در یک جمله انسان بودن و انسان زیستن است.استفاده از الفاظ غیرملموس وساده ازدیگر ویزگی دیگر این  کتاب بوده که که ارزشمندی این اثررا دوچندان کرده است .

در کتاب حاضر نقل قولها و شینده هایی که آیت الله الظمی بهجت از بزرگان و عارفان دین در آغاز مباحث خود می آورد ، لطفی خاص به مطالب و نوشته های آن می دهد و ظرافت خاص وی را نشان  می دهد.

 

اگر قرار باشد به گوشه ای از مطالب جذاب و جالب کتاب اشاره شود نمی توان بخشی از آن را به بخش دیگر ترجیح داد. در این مجال نکاتی را از این اثر ارزشمند  با هم می خوانیم .

من می گویم: فکر گناه را هم نکنید
حضرت عیسی علیه السلام می فرمود: برادرم موسی علیه السلام می فرمود: گناه نکنید ولی من می گویم حتی فکر گناه را هم نکنید، موسی علیه السلام، می فرمود: قسم دروغ نخورید، ولی من می گویم سوگند راست هم نخورید.

توبه نمی کنیم چون خود را بد نمی دانیم
حوادثی که اتفاق می افتد، نتیجه کارهای ماست که بر سرما می آید : (و ما اصبکم من مصیبه فبما کسبت ایدیکم) هر مصیبتی به شما می رسد، به واسطه اعمال شما است. آیا نباید به فکر باشیم و از گناهان گذشته که باعث این همه بلاها و مصیبت ها شده است توبه کنیم؟ ولی ما توبه نمی کنیم، چون کارهای خود را بد نمی دانیم و به خود و کارهای خود خوش بین هستیم آیا در این حوادث و گرفتاری ها که از هزار سال پیش به ما خبر داده اند، نباید شرح صدر پیدا کنیم و همان طور که دستور داده اند باشیم؟ که فرموده اند: ''تمسکوا بالا مر الاول'' به دستور، اول تمسک جویید و عمل کنید.
یعنی این که به یقینات اعتقاد داشته باشیم و به واضحات و ضروریات دینی عمل کنیم و در موارد شک و تردید احتیاط نماییم و نیز در مثل این زمانه که اهل ایمان به بلاهای فراوان مبتلا هستند، چنان که دستور داده اند، دعای فرج را زیاد بخوانیم.

-ضمنا این کتاب در کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند موجود میباشد.
    

   (کارگاه پژوهش کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۰
کتابخانه مسجد جامع دماوند

درمحضرآیت ا..بهجت

مسجدجامع

کتاب

معرفی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی