کتابخانه مسجد جامع دماوند

کتابخانه مسجد جامع دماوند

استان تهران-شهرستان دماوند -بلوار امام خمینی- میدان 17 شهریور -کوچه نواب صفوی(مسجد جامع) ضلع شمالی مسجد جامع دماوند-کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

معرفی کتاب شرح اسم

پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۱۲ ب.ظ

معرفی کتاب شرح اسم

کتاب "شرح اسم" حاوی زندگینامه حضرت آیت‌الله سید علی حسینی خامنه‌ای (مدظله العالی) از دوره تولد تا سال 1357 است که به کوشش مورخ و محقق تاریخ معاصر ایران، هدایت‌الله بهبودی از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شده است.  اداره کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در راستای تامین منابع کتابخانه ای و ترغیب مخاطبان به مطالعه مفید، این کتاب را برای بیش از 2800 کتابخانه در سراسر کشور خریداری و ارسال نموده است و علاقمندان می توانند با مراجعه به...(کارگاه پژوهش کتابخانه عمومی مسجدجامع دماوند)

نزدیکترین کتابخانه محل خود،این کتاب را به امانت گرفته و مطالعه کنند.در این کتاب، عکس ها، اطلاعات و اسنادی موجود است که بسیاری از آنها برای اولین بار است که به این صورت منتشر و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. در سایتی که به اسم این کتاب، با نشانی www.sharheesm.ir ایجاد شده است می خوانیم: «کتاب شرح اسم حاوی زندگینامه آیت الله سید علی حسینی خامنه ای به همت مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شد.
پژوهش حاضر، شرحی است بر زندگی آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای از تبار و تولد تا سال‌های کودکی و نوجوانی؛ و کارنامه‌ای است مختصر از آغازین کنش‌های سیاسی اجتماعی او تا پیروزی انقلاب اسلامی. قطع نظر از نقش و موقعیت استثنائی ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بی‌تردید آیت‌الله خامنه‌ای یکی از عالمان تأثیرگذار در تبیین و ترویج اندیشه سیاسی اسلام و برآمدن انقلاب اسلامی ایران است. بنابراین، چنین پژوهشی به معنای بازخوانی و بازگویی بخشی از تاریخ مبارزات ملت ایران است.
نمی‌توان این پژوهش را فاقد دشواری‌های خاص ندانست؛ از کمبود منابع گرفته، تا امساک برخی مراکز دست‌اندرکار، و پریشانی و پراکندگی اسناد موجود درباره صاحب ترجمه. اینها موجب گردید که با مرارت فراوان هر برگی از جایی گردآوری شود؛ و شد. اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که موقعیت کنونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر این کار سایه نیفکند و این پژوهش با دیگر تحقیق‌های علمی، در روش، جملات، عبارات و تعبیرات همسان باشد. بر این باور هستیم که در این امر موفق بوده‌ایم.
گرچه اسناد استفاده شده قادر نیست تمامی زوایای پیدا و پنهان زندگی شخصی و مبارزاتی ایشان را روشن سازد، اما مصداق بیان «سرّی» است در «حدیث دیگران».
پژوهش درباره افراد و رویدادهایی که کنش‌گران آن در قید حیات هستند این امتیاز را دارد که به سرعت در بوته نقد و بررسی و تکمیل و تصحیح قرار ‌گیرد. بی‌گمان مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی از هر نقد و نظر و بررسی درباره این اثر استقبال می‌کند.
زندگی‌نامه‌نویسی تفصیلی گرچه یکی از زیرشاخه‌های تاریخ‌نگاری به شمار می‌آید، اما استعداد بهره‌مندی از سلیقه‌های ادبی را نیز دارد؛ چنانکه هدایت‌الله بهبودی توانسته است سبک نگارش لطیف و جذاب خود را در خدمت یک پژوهش عالمانه و مستند قرار دهد؛ که امید است مقبول طبع اهل نظر افتد.»

-ضمنا این کتاب در کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند موجود میباشد.

(کارگاه پژوهش کتابخانه عمومی مسجدجامع دماوند)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی