کتابخانه مسجد جامع دماوند

کتابخانه مسجد جامع دماوند

استان تهران-شهرستان دماوند -بلوار امام خمینی- میدان 17 شهریور -کوچه نواب صفوی(مسجد جامع) ضلع شمالی مسجد جامع دماوند-کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۰۴ ب.ظ

معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

معرفی کتاب

در سال 1353 سلسله جلساتی با سخنرانی آیت الله خامنه ای جهت شناخت نظام مند اسلام به صورت یک مکتب برگزار گردید که در هر جلسه ، خلاصه ای از مباحث مطرح شده در آن جلسه، در یک برگ کاغذ در میان حاضرین پخش می شد که بعدها به دلیل استقبال زیاد مردم، این خلاصه ها در قالب این کتاب به چاپ رسید.
نویسنده معتقد است که در بحثها و گزارشهای فکری اسلامی، سه خصوصیت مهم باید ملاحظه شود: 1- باید از تجرد و ذهنیت خارج شده و جنبه عملی پیدا کند. 2- به صورت پیوسته و نظام مند مورد بررسی قرار گیرد. 3- در استنباط اصول اسلامی باید از منابع اصیل اسلامی استفاده کرد نه از سلایق شخصی.
آنچه در این رساله آمده نموداری است از کوششی برای تامین این منظورها به صورت گزارشی از اسلام. در این سخنرانی ها کوشیده شده است که مهمترین پایه های فکری اسلام از سازنده ترین و زنده ترین ابعادش در خلال آیات رسا و روشن قرآن جستجو شود.
این کتاب در چهار فصل تدوین شده است که عبارتند از: 1- ایمان 2- توحید 3- نبوت 4- ولایت. در هر فصل پس از مقدمه ای کوتاه ، به ذکر آیات مربوطه و ترجمه آن اکتفا شده است.(کارگاه پژوهش کتابخانه عمومی مسجدجامع دماوند)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی