کتابخانه مسجد جامع دماوند

کتابخانه مسجد جامع دماوند

استان تهران-شهرستان دماوند -بلوار امام خمینی- میدان 17 شهریور -کوچه نواب صفوی(مسجد جامع) ضلع شمالی مسجد جامع دماوند-کتابخانه عمومی مسجد جامع دماوند

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

جشنواره عمار در مسجد جامع دماوند

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۳۸ ب.ظ

جشنواره مردمی فیلم عمار

و اینک {جشنواره مردمی فیلم عمار در سالن اجتماعات مسجد جامع دماوند}

از 15 تا 20 دی ماه به مدت شش شب راس ساعت 6:30 در سالن اجتماعات مسجد جامع دماوند برگزار میشود.

جشنواره فیلم عمار از دیدگاه رهبر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه ، در دیدار جمعی از مسئولان و دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار ، لازمه نگاه به هنر اسلامی و سینمای دینی را برنامه ریزی دقیق توام با بهره گیری مناسب از ابزار هنر برای تأثیرگذاری حداکثری دانستند .
ایشان با اظهار خرسندی از برگزاری این جشنواره مردمی ؛ انتخاب نام "عمار"را که از صحابه بزرگ پیامبر اسلام (ص) و یاران نزدیک حضرت علی (ع) بود، کاری نمادین و پسندیده دانستند و با اشاره به ویژگی های ممتاز این صحابی بزرگ ؛نگاه امیدوارانه به آینده و بلند کردن افق دید در اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کردند . رهبر معظم انقلاب از این دیدگاه ؛ همت و تلاش مضاعف و نهراسیدن از دشمن و توطئه های او، پرهیز از سیاه بینی و یأس را ؛لازمه سرعت بیشتر به سمت قله حرکت دانستند و حفظ این روحیه را در موضوع هنر اسلامی و سینمای دینی ضروری برشمردند .
پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز حرکتی نو و تحول ساز در همه عرصه ها شد . در این حرکت عظیم هنر سینما نیز با تکیه براستعداد های جدید؛ به خاستگاه بیان ارزشهای اخلاقی و معنوی و تاثیر گذار بر تحولات اجتماعی و فرهنگی در جامعه بدل شد که نقطه مقابل نگاه غرب به سینما ی تجاری قرارگرفت. این حرکت پویا؛ بی تردید منشاء آثار ارزشمندی بوده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ،مصداق یک کار جهادی را داشته است .
بی تردید هنر سینما ؛ بعنوان یک پدیده تاثیر گذار جایگاه خود را در میان مخاطبان جهانی بدست آورده است . از اینروست که به هنر سینما صرفا" نمی توان بعنوان یک کار مقطعی نگریست ؛بلکه سینما باید اینگونه باشد که پیام ها و مضامین عمیق سیاسی ؛ اجتماعی و فرهنگی خود را به جهانیان بطور مستمر و پویا عرضه کند . به همین دلیل غرب بدنبال سیطره بر سینمای ملل جهان از طریق جریان های سینمای هالیوودی است و در این زمینه سرمایه گذاری های هنگفتی کرده است .
اشاره رهبر معظم انقلاب به جریان سازی فکری غرب برای تفکیک هنر سینما از سیاست ؛ بیان همین نکته است .ایشان تاکید کردند یکی از مسائل دروغین که در دنیا تبلیغ می شود این است که می گویند هنر نباید با سیاست آمیخته شود، در حالیکه مجموعه های هنری غرب از جمله هالیوود کاملا سیاسی هستند و اگر اینگونه نبود چرا به فیلم های ضدصهیونیستی ایران اجازه حضور درجشنواره های سینمایی را نمی دهند؟
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند ؛ ساخت فیلم های سیاسی بر ضد ایران و یا اعطای جایزه به فیلم های ضد ایرانی نشانه های آشکار از آمیخته بودن سیاست و هنر در آمریکا و غرب است.
شکی نیست که انقلاب ، به هنر نیازمند است ، و آثار هنری نیز باید حاوی مفاهیمی ارزشی باشد .این بدان معناست که سینمای انقلابی نیز ناگزیر با همه ی معارضه ها و خصومتهایی که هیچ انقلابی ازآن مصون نیست، درگیر است ؛ اما باید تلاش شود تا آثار ارزشمند سینمایی پیام خودرا درذهن ها ماندگار سازند . در این حرکت پویا ؛آنگونه که رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند ؛موضوعات مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فلسطین و بیداری اسلامی از جمله موضوعات مهم و پر مایه برای استفاده در فیلم سازی است . در این راستا انقلاب اسلامی زمینه ی مساعدی فراهم کرده است و با بهره گیری از سوژه های بدیع و کم نظیری که صحنه های پایداری و مقاومت در همه عرصه ها در اختیار هنرمندان قرار داده است ، هنر سینما نیز می تواند رسالت مهم خود را در جهت گسترش مفاهیم انقلابی به پیش برده و برجسته ترین آثار هنری را به دنیا عرضه کند .

 

یا علی مدد

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۶
کتابخانه مسجد جامع دماوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی